Chillen in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Danielle en Niels - WaarBenJij.nu Chillen in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Danielle en Niels - WaarBenJij.nu

Chillen in Cairns

Blijf op de hoogte en volg Danielle en Niels

10 Oktober 2012 | Australië, Cairns

We wilden nog zoveel doen wat we niet dachten te halen en uiteindelijk hadden we tijd “over”. We hebben heerlijk rustig aan gedaan aan zee in Ellis Beach, jammer genoeg met bewolkt weer maar wel warm genoeg om in je hemdje en korte broek buiten te zijn!
Een paar dagen later in Cairns kregen we te horen dat op het strand in Ellis beach een krokodil gesignaleerd was. Stranden in de omgeving waren afgesloten. Bizar dat wij daar een dag ervoor nog waren geweest haha!
We hebben in Palm Cove geïnformeerd naar het weer op zee en dit bleek pas dinsdag/woensdag iets beter te worden. Wij vliegen woensdag en dinsdag moesten we onze auto inleveren dus dat werd wat krap. Ook vinden wij 8 knopen wind nog steeds wel veel en zouden we waarschijnlijk nog steeds weinig kunnen zien met snorkelen. We hebben dus besloten om het geld te bewaren om in Azië nog eens extra te gaan duiken, misschien wel een bezoekje aan Bali. Helaas kunnen we Anouk daar niet treffen omdat die daar al veel eerder is maar wellicht de duikschool waar jij gaat duiken Nouk ;) !!
We zijn al lekker in Cairns bij de Lagoon geweest, komen al bijna een week lang op elke camping dezelfde Oostenrijkers tegen en zelfs in de stad lopen we elkaar tegen het lijf. Best grappig want ook zij gaan naar Nieuw Zeeland hierna.
Het zijn lekkere relaxdagen geweest want straks vanaf Melbourne zullen we het druk krijgen. We hebben dan relatief gezien weinig tijd voor de route naar Brisbane. Het gaat ons natuurlijk lukken en we zullen ook echt genieten van alles om ons heen maar daarom is relaxen nu wel even heel fijn! Zeker nu het weer wat opgeklaard is! ’s Nachts is het flink koud geweest maar overdag zweten we uit onze kleren. Sanex vloeit rijkelijk om ons fris te houden zeg maar!! Het waait gelukkig nog wel flink hard waardoor je het wel vol kan houden!!
Maandag zijn we nog naar het strand geweest en hebben we de auto geprobeerd om van bruin weer te veranderen naar wit. We hebben hem eerst afgespoten, dat bleek niet genoeg dus gekozen voor sop. Dit was een borstel waar allemaal roze sop uitkwam waar Niels driftig mee in de weer is gegaan om ons autootje lekker in te zepen. Daarna nogmaals met de hoge druk hem afgespoten en toen was hij weer zo goed als wit!! Maar van binnen was hij ook niet al te schoon, dus ik wilde geld wisselen. Dat is zo’n automaat waar je een briefje wisselt voor muntjes. De man voor me had duidelijk de jackpot gewonnen, toen ik dat tegen hem zei vertelde hij dat hij per ongeluk een briefje van 50 erin had gedaan en niet had gedacht dat ze dat allemaal in muntjes zouden wisselen haha! Ik heb dus mijn $5 maar met hem gewisseld, scheelde voor hem weer!
Niels had inmiddels de auto al weer een stuk schoner met de wonderdoekjes van $3. Startklaar stonden we om te stofzuigen. Niels aan de ene kant, ik aan de andere om in een zo kort mogelijke tijd (van $1) de hele auto te doen. Wat een teamwork en wat was hij schoon daarna!!
Verder met veel vijven en zessen een hotel kunnen vinden in Melbourne. Omdat wij pas om 20.00uur landen moesten we echt vanaf hier al iets boeken want gaan zoeken zo ’s avonds daar hebben we geen zin in. Alles is daar reteduur maar toch iets kunnen vinden voor 2 nachten $120. Op internet boeken ging niet dus heb ik gebeld. Mijn Engels wordt steeds beter, het gaat bijna automatisch en zelfs het spellen van mijn naam enzo ging prima want in de bevestigingsmail zat geen enkele fout!!
Het hotel was geregeld en toen de rugzakken nog. Kijken wat we mee kunnen nemen en wat we hier moeten laten aan campingspullen. We mogen nu maar 20kg meenemen i.p.v. 30kg en we hebben natuurlijk wat campingspullen gekocht die we graag meenemen want anders moeten we ze in Melbourne opnieuw kopen. Het was een gepuzzel maar als het goed is lukt het om alles mee te krijgen. We hebben de weegschaal kunnen lenen van de camping en we zitten zelfs goed op gewicht (naja onze rugzakken in ieder geval). We gaan wel op tijd naar het vliegveld woensdag zodat we daar nog zouden kunnen overladen als het nodig mocht zijn maar voor nu is het redelijk gelukt!
Alles paste zelfs in de voortent want tja toen we de auto in moesten leveren gister konden we niets meer opbergen en moest alles in de voortent. Geen probleem alleen wordt het hier heel vochtig ’s nachts dus we moesten het goed afdekken met zeil, kwam dat extra grondzeiltje toch nog van pas wat Niels meegenomen had!!
We zijn gister de hele dag in Cairns geweest, lekker van het zonnetje genoten bij de lagoon en winkeltjes gekeken. Het is hier echt net de bazar in Istanbul alleen dat gerund door Chinezen. Wat een troep in vele winkeltjes en wat een verkooppraatjes om je binnen te krijgen. Leuk om gezien te hebben maar verder blijft het daarbij haha! Wat wel bizar was in de stad waren de honderden vliegende honden in de bomen. Het geluid dat die maken en de stank die daar vanaf kwam leek de oude vleermuizengrot in diergaarde Blijdorp wel. Maar het meest bizarre is eigenlijk dat ze vol in de zon hingen op klaarlichte dag.
’s Avonds nog gezellig zitten kletsen met 2 Brabantse jongens die ook in de camp kitchen zaten. Toch fijn om dan weer even in je eigen taal te kletsen en je reisplannen zo een beetje te delen. We hebben heerlijk zitten eten maar zijn ook heerlijk gaan slapen daarna.
Vandaag moeten we nogmaals kijken of we alles mee krijgen en hoe zwaar het is. Veel dingen hebben we al weggegeven of neergezet bij de camp kitchen. Om 13.20uur worden we opgehaald en om 15.35uur vliegen we naar Melbourne. We weten niet of we daar internet hebben dus vandaar nu al lekker een verslag!
Ow en oma Fladder en ome Henk, wat mijn eten betreft gaat het eigenlijk hartstikke goed. We koken zelf en kunnen dus ook gewoon in de supermarkt alles kopen wat ik mag. Geitenkaas is alleen heel duur dus dat eet ik niet, op brood eten we zoetigheid die ik dus eigenlijk niet mag maar dat gaat nog goed. De boodschappen hier zijn relatief gezien duur vergeleken met NL dus dan maar een klein beetje suiker eten en wat geld besparen. Ik heb er nog geen last van gehad gelukkig (en stiekem eten we af en toe ook wel een ijsje, chocolade en koekjes die ik niet mag en dat gaat ook nog goed tot nu toe hihi)!
Tot het volgende verslag, liefs van ons

  • 10 Oktober 2012 - 06:42

    Madeleine:

    Wat een geweldig verslag toch weer en wat heerlijk om zo weer mee te leven. En de foto's zijn ook weer geweldig hoor.
    Fijn dat jullie zo genieten en het moet zeker bizar zijn geweest als je hoort dat er een krokodil over het strand heeft gelopen.
    Nou lieve mensen genieten jullie lekker verder want dan doen wij dat ook.
    Veel plezier goede vlucht en tot het volgende verslag en kijk uit voor de enge beessies he.
    Tot gauw weer
    kus Madeleine

  • 10 Oktober 2012 - 08:14

    Titta:

    Hoi,hoi.

    Ook dit is weer een waanzinnig verslag.
    Fijn dat jullie toch wat tijd over hadden om even lekker te chillen.
    Alleen een gek idee dat er de dag nadat jullie op het strand geweest zijn een krokodil gesignaleerd is.( Jullie hebben daar toch niet stiekem iets achtergelaten?)
    Ook het verhaal bij de carwash is geweldig, vooral die meneer die de "jackpot" won -:)
    Het gerinkel van die muntjes blijft toch altijd een leuk en spannend gehoor.
    Pas geleden zijn Ber en ik, jawel .......... naar de kermis geweest.
    Ook daar hebben ze van die speelautomaten waar je de muntjes uit hoort vallen.
    Heel raar, maar op een of andere manier wordt je daar vrolijk van.
    Als jullie terug zijn weet ik al wie mijn "witte" autotootje kan wassen. (Gijs xxxx)
    De foto's zijn ook dit keer erg leuk.
    Het lijkt me zo'n raar gezicht om die vliegende honden in de boom te zien hangen.
    Wat betreft de winkeltjes van de Chineesjes, ziet er leuk uit, maar ik denk dat ze net zo opdringerig zijn als in New York. Daar stonden ze zo lekker in je nek te hijgen.
    Een hele goede reis richting Melbourne, en wie weet, komen jullie daar de Oosterijkertjes ook weer tegen.
    Nog heel veel plezier en tot het volgende verslag.

    Dikke kus van Us. XXXXXxXxXxXxXx

  • 10 Oktober 2012 - 09:18

    Jacqueline:

    Hoi hoi,

    Weer even heerlijk zitten genieten van jullie verslag en foto's. Geweldig!! Het blijft heerlijk om al die verhalen te lezen.
    Helaas hoor ik alleen maar een muntje vallen als ik in Alexandrium parkeer :-). Fijn dat jullie toch nog even hebben kunnen relaxen, dat doet een mens goed. Goed teamwork at the carwash en zo hoort het natuurlijk ook. Mooi dat je de boeken hebt kunnen binnenhalen zodat je weer een poosje leesvoer hebt.
    Die vliegende honden zijn geweldig, hier hebben we ook af en toe een vliegende hond maar die is wit en heeft 4 pootjes.
    Nog een paar dagen en dan is Sab ook 'vertrokken' , jij aan de andere kant van de wereld en je zus (wel wat dichterbij) naar Zoetermeer. Je broer telt wel voor 10 maar die is druk aan het solliciteren om in december naar Anouk te kunnen vliegen en daar een maandje te vertoeven.
    Ik hoop dat jullie een goede vlucht hebben gehad en wens jullie weer heel veel plezier.

    Tot het volgende verslag
    Lafjoe xxmama,Jacq.xx

  • 10 Oktober 2012 - 09:27

    Oma Fladder:

    hallo lieverds wat weer een verrassing om dit verslag weer te lezen wij kijken er naar uit als we de laptop open slaan enweer zoals gewoonlijk van die mooie foto s en dat op onze bejaarde leeftijd . we genieten er enorm van en vinden het fijn dat jullie zo genieten niet onderuit gaan hoor in het vliegtuig wat betreft die vliegende honden dat lijkt mij helemaal niks nou hierbij ga ik weer eindigen met vele groetjes en tot het volgende verslag





  • 10 Oktober 2012 - 09:28

    Mario, Sab En Bounty:

    Hey Banaan en Gijs,

    Weer een lekker verslag om te lezen. Bizarre dingen weer!! Jullie maken een hoop mee en zo te horen genieten jullie er optimaal van!!

    Wij zijn nog even een paar dagen druk aan het verbouwen en dan moeten we volgende week alweer aan het werk. We hoopten dat het verbouwen sneller zou gaan, maar helaas. Dan wordt het toch nog een beetje verhuizen terwijl we al aan het werk zijn.

    Geniet samen nog even een goede vlucht!!

    Groetjes en een dikke kus van ons!!

  • 10 Oktober 2012 - 10:28

    Hetty:

    Hi there!
    Ja, mijn Engels is ook fantastisch :-) Weer genoten van je uitgebreide verslag en me verwonderd over jullie grenzeloze energie! Vliegende honden lijken me prima, zolang ze maar in die bomen blijven hangen, maar een krokodil op het strand... nee. Gauw wegwezen daar!
    Ik hoop dat jullie vandaag een goede vlucht hebben en kijk uit naar de vervolgverhalen.
    Niet teveel ijsjes eten hoor.
    Liefs, Hetty

  • 10 Oktober 2012 - 10:28

    Hetty:

    Hi there!
    Ja, mijn Engels is ook fantastisch :-) Weer genoten van je uitgebreide verslag en me verwonderd over jullie grenzeloze energie! Vliegende honden lijken me prima, zolang ze maar in die bomen blijven hangen, maar een krokodil op het strand... nee. Gauw wegwezen daar!
    Ik hoop dat jullie vandaag een goede vlucht hebben en kijk uit naar de vervolgverhalen.
    Niet teveel ijsjes eten hoor.
    Liefs, Hetty

  • 10 Oktober 2012 - 10:30

    Hetty:

    Tja, als dat ding niet reageert, klik je weer natuurlijk. Maar dan sta je er ineens twee keer in :-(
    Voortaan zal ik wat meer geduld betrachten....

  • 10 Oktober 2012 - 13:44

    Pap Mam:

    Hoi Niels Daniëlle,
    Zo te lezen zijn je goed uitgerust voor jullie volgende avontuur ,want zo te lezen beleven je dat.
    Ik kan me zo voorstellen dat je zoiets hadden van ai een krokodil op het strand waar we net zijn geweest ,niet echt fijn maar goed je zijn hem niet tegen gekomen.
    Die vliegende honden zijn inderdaad bizar en zeker dat je ze zo kan zien ,want meestal zitten de meeste vleermuizen soorten in een grot.
    Als ik jullie tent zo zie ,denk ik hoe nemen je het allemaal mee, Niels had toch die grote rugzak moeten kopen, Ha Ha .
    Jullie hadden nog willen gaan duiken , maar als het stormachtig is op zee zie je toch niet veel dus gelijk hebben je dat je je geld spaart voor andere dingen, want ik denk dat het in Azië
    echt heel mooi zal zijn om te duiken.
    Hier is alles rustig ,ik ben begonnen met het tuintje voor de keuken leeg te halen zodat pap kan gaan bestraten.
    Zondag waren we bij Cora en Adrie en je moesten de groeten hebben , ook van Kobie en Arjan.
    Hoop dat je een goede vlucht hebben en we zien jullie verslag wel weer komen.
    Geniet van alles wat weer op jullie pad komt ,en je weet pas goed op elkaar .
    Dikke kus van ons,xx. Pap mam.

  • 10 Oktober 2012 - 13:44

    Pap Mam:

    Hoi Niels Daniëlle,
    Zo te lezen zijn je goed uitgerust voor jullie volgende avontuur ,want zo te lezen beleven je dat.
    Ik kan me zo voorstellen dat je zoiets hadden van ai een krokodil op het strand waar we net zijn geweest ,niet echt fijn maar goed je zijn hem niet tegen gekomen.
    Die vliegende honden zijn inderdaad bizar en zeker dat je ze zo kan zien ,want meestal zitten de meeste vleermuizen soorten in een grot.
    Als ik jullie tent zo zie ,denk ik hoe nemen je het allemaal mee, Niels had toch die grote rugzak moeten kopen, Ha Ha .
    Jullie hadden nog willen gaan duiken , maar als het stormachtig is op zee zie je toch niet veel dus gelijk hebben je dat je je geld spaart voor andere dingen, want ik denk dat het in Azië
    echt heel mooi zal zijn om te duiken.
    Hier is alles rustig ,ik ben begonnen met het tuintje voor de keuken leeg te halen zodat pap kan gaan bestraten.
    Zondag waren we bij Cora en Adrie en je moesten de groeten hebben , ook van Kobie en Arjan.
    Hoop dat je een goede vlucht hebben en we zien jullie verslag wel weer komen.
    Geniet van alles wat weer op jullie pad komt ,en je weet pas goed op elkaar .
    Dikke kus van ons,xx. Pap mam.

  • 11 Oktober 2012 - 16:27

    Renee:

    Jeetje wat gaat de tijd snel hè als je zoveel doet! Staat het volgende deel van de reis alweer op t programma! Heb weer met veel plezier je verslagje gelezen daansje! Ziet er heerlijk uit allemaal en ik ben heeeel benieuwd wat Melbourne en omgeving jullie gaat brengen :-) xxx de elliot

  • 12 Oktober 2012 - 12:35

    Wim:

    Niels en Dani, wij volgen jullie reis met veel belangstelling, mocht willen dat we jullie achterna konden!
    ga zo door en laat veel foto's zien dan kunnen wij ook genieten. Trouwens Dani, jouw verhalen zijn super !!!!!
    Wim, Truus en Youri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle en Niels

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 585
Totaal aantal bezoekers 41805

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 19 Mei 2013

Onze wereldreis

Landen bezocht: