Melbourne, Great Ocean road en pinguins - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Danielle en Niels - WaarBenJij.nu Melbourne, Great Ocean road en pinguins - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Danielle en Niels - WaarBenJij.nu

Melbourne, Great Ocean road en pinguins

Blijf op de hoogte en volg Danielle en Niels

17 Oktober 2012 | Australië, Phillip Island

Zit je ’s ochtends nog vrolijk in je bikini en zwembroek weg te zweten bij over de 30 graden in Cairns, kom je ’s avonds in Melbourne aan en had je beter je winterjas mee kunnen nemen met 15graden kouder. Jeetje wat was dat een schok. Stonden we daar in ons t-shirtje, gelukkig wel een trui in onze tas maar dat was lang niet genoeg. Gelukkig gingen we met de bus naar het hotel en hoefden we maar een kort stukje te lopen!!
Melbourne was leuk. Veel gelopen, kleine straatjes gezien, veel winkeltjes, eettentjes en gezelligheid. De bibliotheek was ook geweldig met Harry Potterachtige houten studeertafels met lampjes en houten draaistoelen. We hebben hier heerlijk zitten internetten en genieten van de mooie ruimte. Een halve dag op zoek geweest naar een lange broek voor mij want dat flinterdunne broekje was al niks en in Niels zijn korte broek (voor mij 3/4 broek) was ook nog steeds te koud. Uiteindelijk een supergave knalroze broek gevonden, afgeprijsd en omdat er een naadje loszat heb ik er nog eens de helft vanaf kunnen krijgen. Broek mee voor $10!! Nog even gek gedaan op de roltrap die stil stond en ‘s avonds heerlijk sushi gegeten op de kamer!
Bepakt en bezakt 2km door de stad gelopen naar Hertz om onze huurauto op te halen. Mega druk, half uur te laat geholpen, kregen we ook nog eens te horen dat we fee moesten betalen omdat we de auto in de stad ophalen. Dit had Sunny Cars niet op onze voucher gezet en ons ook niet vermeld, wij natuurlijk kwaad en wilden dit niet betalen. Ze heeft alleen borg afgehouden en mochten we het niet met Sunny Cars kunnen regelen wordt het alsnog van de borg afgeschreven. Aardige regelen van Hertz maar er gaat zo snel mogelijk een zeer boze mail naar Sunny Cars om dit op te lossen, want wij gaan dit natuurlijk niet betalen!
Toen de stad uit in een veel grotere auto dan we eerst hadden, allemaal eenrichtingsverkeerwegen etc. Heerlijk om in zo’n drukke stad te rijden waar je de weg niet kent, NOT! Na een uur waren we op weg en bij Geelong hebben we boodschappen gedaan. Voor hopelijk een week of 2 hebben we nu eten bij ons, tja de auto is toch groot zat dat we het allemaal kwijt kunnen en koud genoeg is het hier ook om het goed te houden. We hebben zelfs nog extra truien en lange mouwen shirts gekocht (gelukkig in de sale) omdat het gewoon vreselijk koud is. Max 11graden gaf de autothermometer aan brrrr. En alsof dat nog niet genoeg is regent het ook nog eens de helft van de tijd. Zijn we daarvoor naar Australie gekomen….dat hadden we ook in NL wel kunnen krijgen haha. Hopelijk wordt het beter wanneer we richting Sydney gaan!
We hebben de helft van de Great Ocean road de eerste dag gereden. Super wilde golven, bizar uitzicht met dat slechte weer maar wel heel gaaf, mooie vogels gezien (tja ik zat toch veilig in de auto dus dan vind ik ze wel mooi) en zelfs nog een koala boven de weg in de boom! We hebben overnacht in Apollo bay en zijn toen de rest van de Great Ocean road opgegaan.
Onderweg stuitte we op veel geparkeerde auto’s gewoon op de weg…wat bleek…het zat er vol met tientallen koala’s in de bomen. Zeer actief etend, wandelend over de takken, keken je aan, kleintjes op moeders rug en zelfs een gek die van de ene naar de andere kant overstak over de weg (waar natuurlijk alle debiele Japanners op doken om aan te raken). We hebben prachtige foto’s gemaakt! Zoveel koala’s bij elkaar hadden zelfs de Australiers nog nooit gezien zeiden ze, en ik was al zo trots dat ik er 2 onderweg daarvoor had gezien haha! Verder hebben we genoten van de Twelve Apostles. Door de zee weggeslagen zandsteen dat mooie rotsen heeft gevormd. Af en toe vergezeld door een regenbui, soms wat harder dan de andere keer. Zelfs zo hard dat we tot op ons ondergoed doorweekt waren maar goed, je moet op zo’n reis toch alles meemaken hè! Volgende keer starten we in het zuiden en gaan dan naar het warmere noorden toe haha!
We hebben nog even wat maatregelen getroffen voor de nachten hier en gewapend met fleecesokken, fleecedekens (met dino’s erop) en dikke kleren slapen we nu in de tent en hebben we het minder koud gehad!! Gedurende de dag werd het zelfs gewoon warm en hebben we op onze slippers kunnen lopen (weliswaar met trui aan maar ok). We hebben een prachtige wandeling gemaakt door de Grampians en om Melbourne heen zijn we naar Philip Island gereden. Omdat we relatief weinig tijd hebben en veel willen doen hebben we besloten niet langs die aardige mensen te gaan die ons hun telefoonnummer hadden gegeven, we rijden liever door om meer te zien! Zoals Pinguins!! op Philips Island. Op de camping wilden we de tent opzetten maar wat kwam ons verblijden…een stel kippen en een dikke vette witte lelijke eend. Ze waren ontzettend brutaal, niet schuw en zo erg dat ze serieus achter me aan kwamen lopen zodat ik bang in de auto verdween en het huilen me nader stond dan het lachen. Niels heeft de tent dus opgezet en ik heb eten gekookt zodat we daarna richting pinguins konden. Op een tribune keken we naar hoe ze aan land komen in de schemering en dan oversteken naar de duinen om naar hun nesten te gaan. Het leek Happy Feet wel. Hele hordes pinguins die uit de zee kwamen en in een groep bij elkaar waggelden over het strand en hopten over de rotsen. Geweldig om te zien en een prachtig natuurspectakel. Helaas geen foto’s mogen maken vanwege het flitsen (en tja omdat die stomme japanners en chinezen niet luisteren hebben ze het volledig afgeschaft) dus bewaren we deze ervaring in ons hart! En moeders, we hebben wel aan je gedacht met al die pinguins maar er een meenemen gaat niet zo makkelijk in onze rugzak ;)
Nu rijden we verder langs de kust en een stuk binnenlands richting Sydney. Dan gaan we hopelijk het betere weer tegemoet!!

  • 17 Oktober 2012 - 06:50

    Madeleine:

    Zoals jullie begrijpen heb ik weer ontzettend genoten van dit verslag.
    Wat een belevenissen maar kou is nooit prettig maar wel een prachtige roze broek.
    Ook de foto's zijn weer geweldig.
    Fijn dat we toch mee kunnen genieten met jullie hoor.
    Het is zo leuk om 's morgens vroeg je pc aan te zetten en er is een verslag van jullie.
    Dat betekend kop koffie pakken en heerlijk even lezen.
    Een fijne manier om de dag te beginnen.
    Lieverds veel plezier en tot het volgende verslag
    xxxMadeleine

  • 17 Oktober 2012 - 06:56

    Eva Patrick En Luuk:

    Lieve Niels en Dani,
    Wat is het toch weer een mooi verslag.
    Het voordeel van vroeg moeten werken Dat je als eerst julli verslag mag lezen
    Hier wordt het ook steeds kouder en gaat verder alles goed.
    De foto's zijn ook weer erg mooi.
    Geniet van het koude regenachtige weer :)
    En we wachten maar weer op het volgende verslag.
    Xxx van ons

  • 17 Oktober 2012 - 07:39

    Monique:

    Wat een mooie ervaringen zijn jullie nu al rijker! En wat leuk om over plekken te lezen waar ik 20 jaar geleden ben geweest...sommige dingen veranderen gelukkig nooit :-).
    Geniet er lekker ( en goed ) van....

  • 17 Oktober 2012 - 08:29

    Titta:

    Hallo, daar zijn jullie gelukkig weer.

    Het verslag is weer genieten, vooral het stukje waar je vertelt over de kippen en de eend.
    Ik zie het helemaal voor me, Daan op een grote afstand.
    Misschien toch wel eens handig om te "trainen" bij ons, mochten jullie nog eens die kant op gaan en weer oog in oog met die dieren te komen. En trouwens, pinguïns zijn ook vogels -:)
    Als ik al die foto's zie kan ik me voorstellen dat jullie, ondanks het weer, intens genieten.
    Ik ben trouwens nog op zoek naar een mooie foto, en ja ik heb er een gezien die ik heeeeel graag wil hebben. Gijs die achter zijn nieuwe vriendinnetje staat -:) ( de boef)
    Jullie moeten de hartelijke groeten hebben van Jorina en Piet.
    Hier gaat alles prima. En net als bij jullie is het ook regenachtig.
    Hadden jullie niet de neiging om een koala op te willen tillen en lekker te knuffelen?
    Ze zien er zo schattig uit.
    En Daan, heb je ook daar weer een shock-effect te weeg gebracht met je zuurstok-roze broek. Hij is erg gaaf. En de manier hoe je daar een roltrap af moet is ook apart.
    We hopen dat jullie nu snel weer wat mooier weer krijgen.
    Blijf vooral heel veel genieten. En Gijs, Ber heeft nu een winkel gevonden met heel veel lekkere medicijntjes. Dus je begrijpt het al............hamsteren!!!!
    Veel plezier nog en tot het volgende verslag of WhatsApp.

    Heel veel liefs van Ber en Titta en een kus van Us.XXXxxx

  • 17 Oktober 2012 - 08:30

    Sabrina:

    Ik heb weer genoten van jullie verslag!! Wat jammer van het koude weer, maar dat maakt de reis natuurlijk niet minder leuk!!
    Hele gave foto's en wat ontzettend schattig die mama koala met baby, hele mooie foto!!

    Dikke kus van Sab

  • 17 Oktober 2012 - 08:49

    Kim:

    Lieve schatten,
    Wat heerlijk om jullie verslag te lezen. Zelfs een glimlach op mijn gezicht!
    De herfstvakantie is begonnen. Met precies zo'n weer als bij jullie :)
    Mooie foto's en na de vakantie laat ik ze weer vol trots aan de klas zien!

    Hier alles zijn gangetje, Juul was erg verrast! En gisteren mijn verstandskiezen moeten laten trekken. Nu dus pijn, pijn en nog eens pijn. Leuke afleiding om jullie verhaal te lezen dus!
    Veel liefs xxx

  • 17 Oktober 2012 - 09:13

    Jacqueline:

    Hoi hoi,

    Vanmorgen vroeg weer heerlijk genoten van jullie verhaal (op mijn i-phone in bed), dus nu alles even in het 'groot' bekijken. Heerlijke foto's van de Koala's, vooral de mama met kind, heerlijk! De Apostoles foto's zijn ook mooi, ondanks het slechte weer. Een superkleur Dani-broek, en ik ben blij dat het kapotte naadje niet in je kruis zat :P. Niels zijn nieuwe vriendin vind ik wat stijfjes, maar ja...........
    Deze week nog werken en dan hebben wij herfstvakantie, het weer ziet er hetzelfde uit als bij jullie maar voor jullie het vooruitzicht dat het beter gaat worden.
    Opa geniet van de verhalen en is blij als papa er weer 1 in zijn brievenbus gooit, oma vind dat je prachtig kan schrijven, je moet er een boek van laten maken. Iedereen dus blij!
    En wat Titta al zegt, misschien moet je bij hun maar eens in vogeltherapie, hihi!!
    Geniet weer lekker en tot de volgende nieuwsbrief of Whatsapp.

    Lafjoe xmama,Jacq.x

  • 17 Oktober 2012 - 10:07

    Debje:

    Wat een heerlijkheid weer om jullie verslag te mogen lezen. Elke keer weer wordt ik gegrepen door het verhaal en lijkt het wel alsof ik het zelf mag beleven hihihihi! Ondertussen zit ik hier natuurlijk stinkend jaloers te zijn en bedenk me dan, grrrrrrrrrr waarom heb ik zo'n heimwee en is vliegen zo niet mijn ding. Dit had ik ook ooit graag meegemaakt, maar ach wellicht in een volgend leven en geniet ik nu gewoon lekker met jullie mee. De foto's zijn ook weer geweldig. Die Koala over de weg, wauw! Maar ook de Apostoles foto's, ach gewoon allemaal. En wat een knappert zeg Niels z'n nieuwe vriendin, al door enige jaloezie overmand Dani? Hahahaha. Nou ik kijk weer uit naar het volgende verslag. Geniet lekker, doen wij hier ook met het herfstige weer, maar... als het goed is gaat het kwik hier aankomend weekend weer even omhoog!

    Dikke knuffels, ook namens Huib en de meiden.

    Xx Debje

  • 17 Oktober 2012 - 11:39

    Quimby:

    Hey Dani,

    Wat een heerlijk verslag weer. Jammer van het weer, maar dat mag de pret niet drukken.
    Wat een geweldige foto's..!! En vooral de foto van Hello kitty..!! echt geweldig..!!

    Wat een schattige beestjes die koala's zeg.. je zou er zo 1 mee naar huis nemen hihi..

    Geniet nog en wij wachten weer op het volgende verslag.. Veel plezier..

    xxxx Quimby

  • 17 Oktober 2012 - 14:13

    Oma Fladderoma Fladder:

    HALLO lieverds wat hebben we weer genoten van jullie verslag maar wat jammer van de kou maar je gaat de zomer tegemoet op dit moment is het ongeveer 21 graden in sydney dus wordt het beter ook vonden wij de foto s erg leuk die kleine koala s zijn inderdaad erg grappig jammer dat je ze niet beet kunt pakken ik kreeg mijn e mail er niet op moet weer even aan madeleine vragen maar komt wel weer goed ouderdom komt met gebreken toch. ik moet van henkie jullie een applaus geven voor de foto s en het verslag blijf vooral genieten en tot het volgende bericht.

  • 17 Oktober 2012 - 14:40

    Jorina Luijten (buuf Van Titta En Ber):

    Hallo Daan en Niels,
    Ber heeft jullie verslagen doorgestuurd en ik heb ze bijna allemaal helemaal gelezen.
    Wat een onvoorstelbaar avontuur voor jullie en prachtige foto's. Ik kan jullie verzekeren dat jullie hier in Ittervoort verschrikkelijk gemist worden. Ik ga jullie natuurlijk volgen, hartstikke leuk! Geniet ervan.
    Heel veel lieve groetjes van Jorina, en Piet en de kinderen natuurlijk. O ja.... ook van Jimi. xxxx

  • 17 Oktober 2012 - 19:45

    Pap Mam:

    Hoi hoi Niels Daniëlle.
    Wat een geweldig verslag en wat hebben je weer veel gezien en beleeft. Jammer dat het weer niet echt mee werkt maar ondanks dat genieten je toch maar mooi van alles wat je zien en tegen komen . Misschien toch ook de kippen ,want achteraf heb je er misschien wel wat om moeten lachen. Of was het daar toch te erg voor.
    Het zijn weer prachtige foto's vooral van de koala's echt schattig om te zien, en het is inderdaad heel jammer dat je geen Pinguin voor me mee kan nemen ,ik zag hem al zitten in de badkamer. Trouwens naast je in het vliegtuig was ook wel leuk geweest.
    Het is zo leuk om jullie zo te volgen, hartstikke bedankt Dani dat je het allemaal zo goed verwoord, en Niels voor de foto's of maakt Dani die ook veel.
    Maakt ook niet uit het is gewoon hartstikke leuk.
    En jullie zien er goed uit ondanks de kou.
    Hier is alles ok ,Juul zijn verjaardag was gezellig ,maar dan mis ik jullie toch wel.
    Het filmpje was ook heel leuk en Juul had het ook leuk gevonden.
    Het hele filmpje komt op de Comp maar dat zal Kim wel regelen.
    We hopen dat het weer voor jullie snel warmer zal worden, en droger.
    Ontvang de groeten, en een dikke kus voor jullie XX pap mam.
    Geniet weer van alles wat op jullie pad kom en wij lezen het wel. X






  • 18 Oktober 2012 - 07:45

    Angela En Eric:

    Hoi Niels en Dani,

    Weer genoten van je verslag ben blij dat jullie af en toe ook eens wat regen hebben anders weet je niet meer wat het is als je terug bent. :P
    De foto's zijn weer prachtig. Krijg zo'n zin om ook in het vliegtuig te springen :) Eric is er ook geweest dus vaak ziet hij iets op jullie foto's en krijg ik er een hoop over te horen.
    Geniet maar lekker verder saampjes en we wachten weer op jullie volgende verhaal.

    Liefs An en Eric xxx

  • 18 Oktober 2012 - 14:07

    Maxime:

    Hoi lieve Dani en Niels,

    Wat gaaf dat jullie zoveel Koala's hebben gezien!!! Dat moet heel bijzonder zijn, als de Ozzy's zelf zeggen dat ze nog nooit zoveel Koala's bij elkaar hebben gezien ;). Dat hebben jullie maar mooi mee mogen maken.

    Hier in Nederland regent het ook als maar en is het koud. Ik ben gisteren terug gekomen uit Curacoa en het weer was daar toch echt 10x beter! Zo meteen heb ik de bezichtiging van een appartement en dan zal ik je een mail sturen over hoe het is gegaan e.d. en hoe het in Curacoa is geweest ;).

    Houd elkaar maar goed warm! Jullie gaan vast en zeker nog mooier weer krijgen, tenslotte is het bijna zomer!

    Liefs,

    Maxime.

  • 19 Oktober 2012 - 13:10

    Adrie Cora :

    hoi niels en dani heb jullie
    verslag gelezen en fotos gezien
    geniet van jullie reis
    ik hoop dat jullie nog veel mogen genieten
    we kijken weer uit naar jullie nieuw verslag
    veel liefs van ons dikke kus van ons
    adrie cora .

  • 22 Oktober 2012 - 19:31

    Marcella:

    Hoi Dani en John (o nee Niels ;)),

    Wat een super verhalen schrijven jullie. Echt een hele belevenis!
    Zo te zien aan de foto's hebben jullie het geweldig.
    We zijn wel een klein beetje jaloers. Geniet van jullie tijd daar.

    Liefs Michael & Marcella

  • 07 November 2012 - 21:48

    Danielle:

    Kei leuke foto's en super gaaf die koala's!
    Vooral zoveel foto's blijven toevoegen hahaha.

    Dikke kus Danielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle en Niels

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 651
Totaal aantal bezoekers 41776

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 19 Mei 2013

Onze wereldreis

Landen bezocht: