Great Pacific, Sydney en Blue Mountains - Reisverslag uit Forster, Australië van Danielle en Niels - WaarBenJij.nu Great Pacific, Sydney en Blue Mountains - Reisverslag uit Forster, Australië van Danielle en Niels - WaarBenJij.nu

Great Pacific, Sydney en Blue Mountains

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle en Niels

26 Oktober 2012 | Australië, Forster

Na de pinguins zijn we naar Paynsville gereden. Een klein dorpje waar we het zo naar ons zin hadden dat we 2 nachten zijn gebleven. Ook om even weer op adem te komen want anders zitten we alleen maar in de auto. De goedkoopste camping tot nu toe met de beste faciliteiten, gratis internet, overal netjes stroom, goede douches, het kon niet op. Vandaar ook dat we natuurlijk bleven plakken.
Hier kwamen we een Nederlands stel tegen met 2 kleine jongens. De kleine Siem en Hidde waren heel even verlegen maar al snel werden er verscheidene brandjes geblust en was het beest los. Super gezellig en leuke ventjes! Toen we naar Raymonds Island gingen (jaja broer, we zijn op een eiland geweest precies geschreven zoals jij) zijn we de koala tocht gaan lopen en kwamen we de Nederlanders weer tegen. Siem en Hidde hebben ons de weg gewezen en ons van alles verteld over de koala’s, super leuk! Zelfs een dag later bij het inpakken van de tent hebben ze ons nog geholpen. De tent schoonmaken en op een afstand kijken hoe onze tent opgevouwen moest worden, want die van hun werkte anders. En na nog een vliegles van Siem zijn we vertrokken, op weg naar Jervis Bay. Een lange weg te gaan waarin we gestopt zijn in Merimbula, Batemans Bay en uiteindelijk Jervis Bay. Daar hebben we een veel te dure camping gevonden waar we wel heerlijk hebben geslapen en vanaf daar een dag later weer een flink eind zijn gaan rijden naar Sydney. We zijn via de Great Pacific gereden waar prachtige uitzichtpunten waren. Rondom Sydney is een heleboel tol dus DaniDani moest goed navigeren eromheen. Richting Bondi Beach ging dat wel aardig. Natuurlijk hebben we die goed getrainde mannen van Bondi Rescue de serie niet gezien en waren het alleen nerds met rood-gele mutsjes maar het strand zijn we opgeweest, de lifeguard-toren staat op de foto en het skatepark hebben we ook bewonderd. Het was iets te druk om de wandeling langs de andere stranden te doen, wat bleek, de sculpturen staan er en omdat het zondag was ging natuurlijk heel Sydney daar een kijkje nemen. Misschien later nog even kijken dachten we. Op de camping hebben we ons tentje opgezet voor 3 dagen.
2 dagen Sydney is eigenlijk net genoeg om de hoofdpunten te zien maar eigenlijk veel te kort voor zo’n grote stad. We hebben met de I’m Free Tour 3 uur door de stad gelopen en alle hoofdpunten gezien. Onze gids vertelde op zo’n mooie theatrale manier dat we genoten hebben van de tour en deze ook zeker aan Anouk aanraden (we sturen je de foto’s en nadere informatie per mail Nouk ;)) We hadden gelezen dat je de brug kon beklimmen, super gaaf, dat had ik zo graag gewild, maar helaas begon de prijs vanaf $200 en was alles tot 25 okt al volgeboekt. Voor een volgende keer dan maar, we houden het nu bij de gratis versie van het bewandelen van de brug, gewoon over het voetpad. Waar we overigens wegwaaiden door de flinke wind maar een prachtig uitzicht hadden over Sydney.
’s Avonds nog een tour door The Rocks met I’m free en nadat die eindigde in de regen zijn we niet blijven hangen in de stad maar naar de camping gegaan. 2e dag gevuld met een wandeling door de botanische tuin, kijkje in het Opera Hosue (helaas Rin konden wij er echt niet in omdat alles afgezet was met lint en $35 vonden we teveel), ferry naar Manly, macarons eten van Adriano Zumbo, wandeling langs de Sculptures by the sea vanaf Bondi en een lekkere kangaroo sandwich in The Rocks. De dagen in Sydney vlogen voorbij en we hadden nog wel meer willen zien maar hebben daar de tijd niet voor. Inmiddels zijn we al in de Blue Mountains geweest waar we adembenemende uitzichten hebben gehad, prachtige foto’s hebben gemaakt en heerlijke wandelingetjes hebben gemaakt. Nadat we hier ook overnacht hebben zijn we weer terug gegaan naar de kust (nee niet als in het boek van Saskia Noort gelukkig voor degene die dat kennen!!). het weer is inmiddels een heel stuk beter, in de Blue Mountains hebben we gewoon onze korte broeken en slippers weer uit de auto gevist en met 28graden zijn we weer helemaal blij met Australie!!

PS. We zijn super blij met onze trouwe volgers, we schrijven voor onszelf maar natuurlijk ook voor jullie en we vinden het super gaaf dat jullie zo met ons meegenieten. Speciale dankjewel voor iedereen die ook nog eens reageert op de verslagen, vinden wij echt super leuk!! Bedankt daarvoor allemaal!! XX

• 26 Oktober 2012 - 06:32

Madeleine:

Wat is dit toch heerlijk, kom ik op kantoor (6.30 ) is er weer een bericht van jullie,zalig om even met een kop koffie lekker te gaan lezen.
    ( kijk hier stiekem iedere dag naar uit, reugde als er weer een verslag is.
    Jullie hebben het duidelijk erg fijn en dat is voor ons natuurlijk heel fijn want dat is dan toch (diep in het hart) een zorg minder.
    Ook heel leuk dat jullie me rote regelmaat Nederlandse mensen tegenkomen.
    De foto's zijn natuurlijk weer geweldig en het ziet er allemaal prachtig uit (weer zo blij dat we mee kunnen genieten)
    Tot het volgende verslag lieve Daan en Niels

• 26 Oktober 2012 - 06:37

Maxime:

Hoi lieve Dani en Niels,

Wat een groot verschil, van een rustig klein dorpje naar de grote stad Sydney! Ik begrijp helemaal waarom jullie twee nachtjes in het kleine dorpje wilden blijven. Bijtanken is ook belangrijk ;)! Sydney klinkt heel 'impressive' en dat zal het vast en zeker ook zijn. Het staat in ieder geval nog op mijn verlanglijstje ;).

Liefs,

Maxime.

P.s. We hebben een appartement!!!!!:P

• 26 Oktober 2012 - 07:38

Titta:

Hoi, hoi.

Ook dit verslag was weer genieten.
    Wat een gaaf "verkeersbord"met die pinguins erop. Zoiets zie je bij ons nou nooit :-)
    Die twee kereltjes zijn echt schattig, jullie zullen wel een hoop van ze geleerd hebben.
    De foto's zijn ook weer adembemend, wat is het daar prachtig.
    Vooral de Opera-House vind ik echt waanzinnig, lijkt me echt geweldig om in het echt te zien.
    Ik ben wel een beetje jaloers op jullie met de macarons van Adriano Zumbo.
    Zeker weten dat die om te smullen waren.
    Gelukkig hebben jullie weer wat beter weer en kunnen de sokken en dino-deken eer ver onderin de rugzak gestopt worden.
    Bij ons gaat alles lekker zijn gangetje.
    Max heeft alleen een poosje mank gelopen, en heeft nu een knikje in zijn linker voorpootje.
    Hij heeft er verder geen last van en hobbelt gezellig door het huis.( Tenzij je "eten"zegt, dan rent hij haha)
    Het is tussendoor echt een verrassing als er een WhatsApp van jullie komt.
    Vooral met van die leuke quizjes hihi.

Nog heel veel plezier en ook heel lekker weer toegewenst.
    En ........... vooral GENIETEN !!!!!!

Hele dikke kus van Ber en Titta en de poesjes ( en speciaal voor Daan, ook van de kippetjes)
    XXXXXXXXxxxxxxxx

• 26 Oktober 2012 - 08:09

XxPapa/Hans:

Hoi globetrotters,
    Het is altijd leuk om op de vroege ochtend op he twerk weer een verslag van jullie in het postvak te vinden. Onvergetelijke ervaringen voor jullie , maar wij genieten op deze manier lekker mee. De foto's zijn overigens waanzinnig mooi. Ik zet na elk verslag weer een nieuwe op het bureablad van mijn computer.
    Op die manier zijn jullie ver weg en toch dichtbij.
    Geniet er lekker van en houd ons op de hoogte.
    Dikke kus XXPapa/Hans

• 26 Oktober 2012 - 08:31

Eva Patrick En Luuk:

Wat is het toch weer een mooi verhaal Maar als ik die foto van die vieze spin zie dan krijg ik daar spontaan kippenvel van...
    Luuk vond de foto's ook erg leuk Vooral die van de koala's in de boom waren erg interessant
    Hier word het steeds kouder in plaats van warmer Maar dat is toch ook wel lekker
    Verder gaat hier alles zijn gangetje En hebben we het lekker druk
    Dan is z'n verhaal van jullie wel even leuk om te lezen.
    Geniet er maar lekker van
    Liefs van ons 3en

• 26 Oktober 2012 - 08:36

Mario En Sab (en Bounty):

Hallo schatten allebei!!

Wat een ontzettend lekker verslag weer! En dani en kinderen, dat trekt elkaar altijd aan. Heel leuk die twee ventjes!!
    De foto's zien er in het klein ook weer goed uit, maar ik ga ze vandaag ook nog even op de laptop bekijken, want dan zullen ze nog mooier zijn.

Hele dikke kus voor allebei en geniet ervan samen!!

Liefs van Mario, Sab en Bounty

• 26 Oktober 2012 - 08:43

Angela Van Domburg-Patrinos:

Hé Dani en Niels,
    Wat leuk en goed zeg deze verslagen!
    Ook al zijn jullie verweg, dan toch ietsje
    dichterbij!
    Ik vind t gaaf om jullie belevenissen te
    lezen. T geeft ons n idee van hoe de andere
    kant van de aardbol aanvoelt.
    Prettige reis, genietse en we volgen jullie
    Liefs
    Angela, André, Anne en Sophie

• 26 Oktober 2012 - 08:44

Angela Van Domburg-Patrinos:

Hé Dani en Niels,
    Wat leuk en goed zeg deze verslagen!
    Ook al zijn jullie verweg, dan toch ietsje
    dichterbij!
    Ik vind t gaaf om jullie belevenissen te
    lezen. T geeft ons n idee van hoe de andere
    kant van de aardbol aanvoelt.
    Prettige reis, genietse en we volgen jullie
    Liefs
    Angela, André, Anne en Sophie

• 26 Oktober 2012 - 09:31

Kim:

Wat heerlijk om dit te lezen! Ik krijg er nu al reiskriebels van. Haha

Mooie foto's en weer een super verlag. Zo krijg ik thuis toch het gevoel hoe jullie het daar beleven. Ga vooral zo door. geniet van alles en van elkaar.
    inderdaad van sommige fotos gaan de haren op mijn armen overeind staan.... ieeeuw. Zo wil ik liever niet kamperen en Juul al helemaal niet hihi
    Dani, volgende week heb ik een workshop macarons maken. Ik heb ze dus nog nooit gegeten maar dat beloofd dus wat! Zeker als ik jouw smikkelgezicht zie op die foto haha

Als ik weer aan het werk ben, zal ik de foto's ook aan de kids in de klas laten zien. Die zijn nog steeds reuze benieuwd naar jullie!

Veel liefs Xxxx

• 26 Oktober 2012 - 10:06

Oma Fladder :

hoi lieve mensen geweldig weer van jullie prachtige reportage geweldig .moet wel lachen als je schrijft we hadden even geen tijd en dat tot half mei.MAAR ik begrijp het wel je moet nog vele landen bezoeken ook weer geweldige foto s ome henk vraagt regelmatig : kijk eens of daantje al geschreven heeft ,zelf heeft hij van face book geen verstand althans hij doet er geen moeite voor meer gemakzucht van fladder doet het wel . ik moet hem ook voorlezen vind hij ook makkelijk .nou lieve mensen wens jullie samen heel veel plezier maar dat zal wel lukken toch.groetjes van ons en een dikke knuffel

• 26 Oktober 2012 - 10:06

Oma Fladder :

• 26 Oktober 2012 - 10:19

Pap Mam:

Hoi hoi.
    Kreeg van Kim een sein van er staat weer een verhaal,, dus vlug gelezen .
    Nu net nog een keer want het is altijd zo leuk jullie verhaal.
    Je hebben weer van alles gezien en beleefd ,vooral zo'n grote spin is al een belevenis op zich.
    Ba ba ik moet er niet aan denken zo'n beest.
    De foto's zijn weer heel mooi het is er prachtig dat alleen al op de foto laat staan in het echt.
    Hadden je dat ook echt zo kunnen bedenken ,toen je plannen gingen maken voor de reis dat het zo mooi zou zijn.
    Geniet er maar van en stuur vooral veel foto's dan genieten wij mee.
    Dikke kus, pas goed op elkaar en we horen weer van jullie.

• 26 Oktober 2012 - 10:19

Pap Mam:

Hoi hoi.
    Kreeg van Kim een sein van er staat weer een verhaal,, dus vlug gelezen .
    Nu net nog een keer want het is altijd zo leuk jullie verhaal.
    Ba ba ik moet er niet aan denken zo'n beest.
    Geniet er maar van en stuur vooral veel foto's dan genieten wij mee.
    Dikke kus, pas goed op elkaar en we horen weer van jullie.

• 26 Oktober 2012 - 10:22

Jacqueline:

Hoi hoi,

Ja, ik heb vakantie dus mijn reactie komt wat later haha.
    Weer heerlijk zitten genieten van jullie verhaal, wat maken jullie een hoop mee en wat zien jullie veel. Ja en kinderen blijven naar jullie toe trekken he!!!
    Die spin ziet er, op de foto, geweldig uit. Ik kan Niels met stok geen ongelijk geven haha. De foto van die nachtzwaluw???? ik denk toch een stok ;-). Wat een ontzettende mooie foto waarop jullie van het uitzicht en de rust genieten. Heerlijk dat we er op deze manier zo dichtbij kunnen zijn. Fijn dat het weer weer wat mee gaat werken.
    Sab had de spinfoto alleen in het klein gezien nu schrok ze zich wezenloos haha, wat een reus!!!
    Die macarons zien er heerlijk uit!! en het Opera-House geweldig!
    Geniet nog volop en wij wachten weer op het volgend verslag!

Veel liefs, Lafjoe xmama/Jacqx

• 26 Oktober 2012 - 10:34

Mimo:

Lieve Dani en Niels a.k.a. ons Jos ;)

Jullie bedankt voor jullie fantastische verslagen, ze blijven om van te genieten al helemaal met die prachtige foto's erbij, jaloersmakend gewoon! En dan nog te bedenken dat dit reisverslag maar een greep is uit al jullie avonturen, ik ben echt elke keer weer onder de indruk. Vooral ook die foto's van de Blue Mountains, wat ongelofelijk mooi. Ik ben blij dat jullie zo fantastisch aan het genieten zijn (jullie hebben hier tenslotte ook keihard voor gewerkt dus het is dubbeldik en dwars verdiend!) en dat het weer nu fijn beter begint te worden. Hoewel ik vind dat jullie voor 2 mensen die veel slecht weer hebben gehad op alle foto's toch echt wel lekker bruine koppies hebben hoor, geen zorgen daar over. Ik moet nog wel echt een ding zeggen: O MIJN GOD DIE SPIN!!! Brrrrr Niels, ik vond jou wel een echte held hoor, want dat stokje was voor mijn spinnenjacht principes nog hartstikke kort, ik was zelf denk ik op zoek gegaan naar een dubbelloopsjachtgeweer denk ik ;).
    Liefjes, blijf genieten, dat doe ik van jullie verhalen!

Liefs en dikke kussen van Mimo

• 26 Oktober 2012 - 19:53

Monique:

Hoi, net zoals vele anderen geniet ik ook erg van jullie verhalen en foto's. Het is erg leuk om dingen te herkennen, maar ook een heleboel nieuwe dingen tegen te komen!
    Terwijl de temperatuur hier ongeveer het vriespunt nadert, zitten jullie in ruim 20 graden. Heerlijk! Geniet nog veel en lang!

• 27 Oktober 2012 - 14:05

Angela En Eric:

Hoi Daan en Niels,

Lees vandaag pas jullie verslag en geniet er weer van!! Wij komen net met de boot terug uit het verre Antwerpen :P hihihihi
    De foto's zijn weer super en de temperatuur is hier een stuk minder als bij jullie.
    Er viel vanochtend natte sneeuwt :( nog 2 daagjes en dan is de herfstvakantie alweer voorbij.

Heel veel liefs van ons 2tjes xxx

• 27 Oktober 2012 - 14:05

Angela En Eric:

Hoi Daan en Niels,

Heel veel liefs van ons 2tjes xxx

• 28 Oktober 2012 - 16:58

Opa:

Hallo lieve schatten,

Hier een berichtje van opa. Je verslagen iedere keer met aandacht gelezen en gezien dat jullie het naar je zin hebben. Hou vol en je weet wat ik altijd zeg, blijf van elkaar houden.

Veel liefs Opa