Nat en Koud Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Upper Hutt, Nieuw Zeeland van Danielle en Niels - WaarBenJij.nu Nat en Koud Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Upper Hutt, Nieuw Zeeland van Danielle en Niels - WaarBenJij.nu

Nat en Koud Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Danielle en Niels

20 November 2012 | Nieuw Zeeland, Upper Hutt

Goedemorgen lieve lezers!! Lekker geslapen?

De Maori Carvings in Taupo hebben we overgeslagen, hoofdreden was toch weer het slechte weer. We zijn naar Waitomo gereden om in de grotten daar een trip te maken. Nu zijn wij beide outdoorinstructeurs dus hebben we voor dit soort activiteiten iets meer geld over. Het was een dure grap maar we zijn 3 uur lang onder de grond in de grotten van Rararunakie geweest. 35m abseilen de grot in waar het opeens toch best wel heel smal werd, in het pikke donker een ziptrack, dobberen in een band onder een sterrenhemel van glowworms en vervolgens door smalle gaten en watervallen rotsklimmend weer omhoog naar het daglicht. Onderweg hebben we genoten van warme choco, koekjes en chocolade en terug bij de basis hebben we na een warme douche nog heerlijke soep met brood gehad. Het was echt ontzettend gaaf en met onze camera hebben we wat foto’s kunnen maken. Er waren door hen ook foto;s gemaakt maar $30 vonden wij wat duur. Brutaal als ik soms kan zijn zag ik de vrouw die ik onderweg geholpen had de foto’s op usb kopen dus ik heb gevraagd of ik de onze er voor een klein prijsje vanaf mocht halen. Nou dat hoefde niet ik mocht ze meteen kopieeren dus ik ben naar de laptop gerend en nu hebben we dus kosteloos ook die foto’s!!

Na de caves zijn we naar het midden van het noorder eiland gereden, Tongariro National Park. Hier kun je een prachtige crossing lopen van ca. 8 uur. Helaas was het zulk slecht weer (lees: onophoudelijke regen, hagel, windstoten van 80km/u, onweer en zelfs op de berg sneeuw) dat de crossing het hele weekend dicht was. De voorspellingen voor maandag waren goed en het duimen van iedereen op facebook heeft geholpen. Maandagochtend na een slapeloze zeer koude nacht waar het kwik gedaald was tot tegen het vriespunt konden wij makkelijk onze tent uit en stonden we om 5.45u paraat om te vertrekken. We werden bij de start afgezet, kregen nog wat tips mee en zijn om 6.10u gestart met lopen. Van een beetje mist trok het op tot prachtig weer en hebben we een prachtige wandeling gemaakt. Starten op 1100m, klimmen naar 1886m en daarna weer dalen tot 700m. Het was ontzettend zwaar op sommige punten en ik ben dan ook weer super trots op Niels dat hij het met zijn been zo goed heeft gedaan! Helaas begaf mijn knie het halverwege en loop ik nu nog mank, hopelijk trekt het snel weer bij anders moet ik dalijk nog een dokter opzoeken hier….
Het uitzicht was prachtig en vooral Mount Ngauruhoe (Mount Doom voor de Lord of the Rings kenners) was prachtig!! Daar was het natuurlijk allemaal om te doen en hij lag er super bij in het zonnetje!! De sneeuw was ook geweldig en zo hebben we toch nog onze winterervaring dit jaar :) soms zakten we weg tot aan onze knieën haha! Bijna 8 uur later waren we op de parkeerplaats waar we weer opgehaald zouden worden en waren we trots dat we het gehaald hadden. We hadden wel besloten dat we onszelf een warme nacht gunden en een cabin zouden nemen. Wel 2x zo duur als de camping maar een goede nachtrust en wat warmte konden we wel gebruiken!!

En heerlijk dat we geslapen hebben, helaas moesten we om 10.00u uitchecken dus moesten we wel opstaan. Fijn aan zo’n cabin was ook dat we de was meteen een heel eind droog hadden dus we konden weer fris en fruitig op pad. Helaas werd ik wakker met enorm dikke ogen want de sneeuw was toch een beetje fel geweest en mijn gezicht is niet verbrand maar mijn ogen dus wel :( Het lijkt wel of ik flink heb gehuild en iedereen heeft me vandaag raar aangekeken als ik mijn zonnebril af deed haha! Vanavond dus maar met wat komkommer erop tot rust laten komen!!

We hebben vandaag een heel eind gereden en zijn inmiddels net boven Wellington. Onze laatste stop voordat we met de boot naar het zuider eiland gaan. Maar eerst gaan we nog een paar dagen van Wellington genieten (ja Max, jouw stad eens bekijken ;)).

Liefs xx van ons

  • 20 November 2012 - 06:44

    Madeleine:

    Goedemorgen jullie beide,

    Vanmorgen vroeg zag ik dat er een verslag was van jullie dus ik ben als een gek naar mijn werk gereden om weer een geweldig prachtig stuk te lezen en te genieten van de foto's.
    Een prettig begin van de dag denk ik dan maar.
    Oma fladder zo een berichtje geven zodat ze gelijk de pc opstart om ook jullie verhaal te lezen.
    iedereen geniet zo van jullie avontuur heerlijk om zo mee te kunnen leven.
    genieten jullie maar lekker want dan doen wij het ook.
    voor nu een neorme knuffel van mij en tot de volgende keer.

    Madeleine

  • 20 November 2012 - 06:44

    Madeleine:

    Goedemorgen jullie beide,

    Vanmorgen vroeg zag ik dat er een verslag was van jullie dus ik ben als een gek naar mijn werk gereden om weer een geweldig prachtig stuk te lezen en te genieten van de foto's.
    Een prettig begin van de dag denk ik dan maar.
    Oma fladder zo een berichtje geven zodat ze gelijk de pc opstart om ook jullie verhaal te lezen.
    iedereen geniet zo van jullie avontuur heerlijk om zo mee te kunnen leven.
    genieten jullie maar lekker want dan doen wij het ook.
    voor nu een neorme knuffel van mij en tot de volgende keer.

    Madeleine

  • 20 November 2012 - 08:12

    Jacqueline:

    Hoi hoi,

    Ook ik heb weer heerlijk genoten van jullie verhaal, wat een ontzettend mooie foto's!!
    Eerst diep de grond in en vervolgens op het puntje van een 'sneeuw' berg. Echt geweldig!
    Tussendoor laat ik hier op school ook vele jullie foto's zien en van Henri (Stiksma) moet ik jullie ook de hartelijke groeten doen.
    Lekker dat jullie een nachtje in een 'villa' hebben kunnen overnachten, dan kan je weer even lekker bijtanken en zo'n tent is dan toch wel erg koud.
    Ik ga zo weer een andere achtergrondfoto op mijn laptop zetten en ga daar dan de komende tijd weer van genieten.
    Jullie weer heel veel plezier en tot het volgende verslag!!

    Dikke knuffels
    Lafjoe xmama/Jacqx

  • 20 November 2012 - 08:15

    Titta:

    Hallo lieve mensen.

    Ook dit keer zijn de foto's adembenemend.
    Maar wat een smalle doorgangetje daar in die grot, krijg het er benauwd van als ik er naar kijk. En dat abseilen, wat een hoogte.
    Jammer dat er geen foto van de glimwormpjes bij zat, had ik graag willen zien.
    Die berg van de Lord of de Rings heeft trouwens pas in de krant gestaan.
    Het schijnt dat hij op uitbarsten staat.
    De natuur is daar, ook al is het niet zulk mooi weer, echt geweldig.
    En wat een schattig "hutje" was dat waar jullie zo lekker in hebben geslapen.
    Is het daar in Nieuw Zeeland ook zo overweldigend met de voorbereiding voor de Kerst.
    Hier begint het wel wat te kriebelen.
    Vroeg donker, kaarsjes en lichtjes aan, en af en toe draaien we al een kerstmuziekje.
    Ja,ja, hoe ouwer hoe gekker.
    Nu begint de tijd te komen dat het gemis wel groter wordt, maar ja....we blijven aftellen -:)

    Geniet nog lekker, en Daantje, doe het ook een beetje rustig aan met je pootje.
    Heel veel liefs en een hele dikke kus van alle poesjes, kippen en natuurlijk ook van ons.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 20 November 2012 - 09:05

    Mimo:

    Hoi lieve Dani en ons Jos!

    Altijd weer een goed begin van de dag met een verhaal en foto's van jullie. Het is even geleden dat ik gereageerd heb, want ik was vorige week voor het KNMI op een internationale meetcampagne in Duitsland. Ik ben alleen naar de Beierse Alpen vlakbij Oostenrijk gereden en voelde me na die rit een hele avonturier haha dus ik moest meteen aan jullie denken, aan hoe jullie hele werelddelen aan het overcrossen zijn met de auto en ook nog eens aan de verkeerde kant moeten rijden. Ik heb er respect voor! Ook heb ik stiekem tijdens het meten heel hard moeten lachen om de pinguin die op Dani heeft gepoept. Het deed me denken aan DE duif die het lef had om op mijn witte rokje te poepen tijdens een van onze memorabele zomervakanties :D Alleen pinguins zijn te schattig om dood te schieten met een dubbelloops jachtgeweer, wat ik me stellig voornam om met alle duiven te doen haha. Ook ben ik super blij dat jullie weer veilig uit de ghetto zijn weggekomen en dat Niels nu niet stiekem rondloopt met een enorm glimmend dollarteken om zijn nek ;) En ik wil heel graag een foto zien van zijn Uggs, ik vind dat hij ze een keer aanmoet onder een korte broek, speciaal voor de foto! Van jullie foto's van die vulkaan/geisers en jullie bergwandeling ben ik echt ontzettend onder de indruk. Vooral een foto van jullie samen op die Mount-Doom-tocht zal ik het maar noemen, is echt ontzettend mooi. Die moet ergens afgedrukt een plaatsje krijgen als jullie na al jullie geweldige avonturen weer veilig naar huis komen :) En dat raften, wat lijkt dat me ontzettend gaaf zeg, ook super stoer van jullie net als die grot trouwens.
    Avonturiertjes, hopelijk lezen we gauw weer wat van jullie. Het blijft genieten, zeker met die mooie foto's er bij. Blijf genieten van alle fantastische indrukken en van elkaar en pas goed op jullie zelf en op jullie knieen! ;)
    Liefs en een dikke kus en knuffel van Mimo

  • 20 November 2012 - 09:39

    Sabrina:

    Hoi hoi allebei!!

    Wat een ontzettend mooie foto's zijn het weer. Een leuke outdoorlovers activiteit gedaan en dat zag er heel pro uit ;-)

    Lijkt me ook een hele gave wandeling geweest door die bergen, ben blij dat ik van de foto's kan meegenieten.
    En die villa van jullie was echt zoooo schattig!!

    Hier is het af en toe ook wel lekker weer en ga ik heerlijk met Bounty een beetje wandelen.

    Hele dikke knuffels!! X x


  • 20 November 2012 - 09:46

    Oma Fladder :

    hallo lieve luitjes een berichtje gekregen van madeleine dat jullie er weer waren dus gauw kijken wat een avonturen maken jullie toch mee .we genieten er enorm van .wel goed oppassen voor knieen en benen hoor jullie moeten nog zo veel .wij zouden het niet meer kunnen maar zijn toch erg nieuwsgierig naar jullie reisjes .ik kan niet in nauwe ruimtes dus die grotten zou niets voor mij zijn daarom genieten wij zo van jullie verslagen.ik volg ook anouk een beetje die schrijft ook heel leuk maar zo in haar eentje moet ik niet aan denken maar ze sluit zich ook wel eens aan bij andere mensen maar alleen is toch alleen. we gaan nu aan de koffie en heel even naar de stad want het is nu aardig weer.we hebben heel veel mist en kou gehad.dus lieve mensen we wensen jullie heel veel plezier en tot het volgende verslag.dikke knuffel.

  • 20 November 2012 - 14:36

    Huib & Debby:

    Ha lieve schatten,

    Vanmorgen in de metro heb ik al volop jullie verhaal gelezen en nu neem ik onder het genot van een kop koffie even de tijd om jullie een reactie te sturen.
    Wat een lekker verhaal weer, jullie maken echt zoveel mee, super onvoorstelbaar voor ons!
    Fijn dat jullie naar het Tongariro National Park hebben kunnen gaan. We hebben ook flink mee zitten duimen voor jullie hoor! Het ziet er echt waanzinnig gaaf uit, maar wat ben ik blij dat hier het kwik toch weer goed gestegen is naar zo'n 11 graden overdag, want die kou... brrrrrrr... niks voor mij...
    Jullie abseil avontuur is ook echt te gek. Petje af en jullie hebben groot gelijk dat jullie zoveel mogelijk proberen te doen! Tja Dani, begin juni 2013 wacht immers nog steeds de Ladies Run hihihihi, dus super dat je blijft trainen :)!
    De foto's zijn in ieder geval ook weer heerlijk om te zien, gek genoeg krijg ik ze op m'n aaifoon slecht binnen, maar zo op de pc lukt het prima.

    Nou geniet nog lekker daar en wij kijken alvast weer uit naar jullie volgende avonturen!

    Super veel liefs, Huib & Deb

  • 20 November 2012 - 22:07

    Pap Mam :

    Hoi hoi Niels Daniëlle.
    Een beetje laat maar dat waren de omstandigheden die jullie wel snappen.
    Wat een geweldige foto's zo mooi.
    Wat zullen jullie genoten hebben van al deze prachtige natuur , is je niet voor te stellen dat het aan de andere kant van de wereld zo mooi is.
    Je hebben in elk geval weer heel wat beleefd en gezien.
    We wensen jullie een fijne reis naar het zuider eiland en als het mogelijk is horen we jullie weer dikke kus xx van ons. Pap Mam.

  • 21 November 2012 - 11:09

    Renee:

    Jeeeeeetje Daans wat een prachtige foto's! Ben zwaar onder de indruk!! Supermooi landschap! En die pinguïn bij je vorige verhaal is zo lief!!! Echt fantastisch, al die indrukken die jullie opdoen in zo'n korte tijd. De ene belevenis na de andere. Dit vergeet je je hele leven niet meer, en dan te bedenken dat jullie nog zoveel moois voor de boeg hebben. Dan is het hier allemaal maar saai hoor :-( sorry dat ik steeds zo laat reageer maar m'n internet thuis doet t niet, dus ik moet steeds sneaky op m'n werk kijken, want op m'n telefoon zijn de foto's zo klein! Jullie zien er trouwens supergelukkig uit saampjes :-) een hele dikke knuffel voor jullie, het traveldreamteam! X x x

  • 21 November 2012 - 20:22

    Danielle Willems:

    Super gaaf weer zeg! Kei mooie foto's!

    xxxxx

  • 21 November 2012 - 20:22

    Danielle Willems:

    Super gaaf weer zeg! Kei mooie foto's!

    xxxxx

  • 22 November 2012 - 15:38

    Jorina:

    Dag Dani en Niels,
    Wat een mooi reisverslag weer en adembenemend mooie foto's. De mooiste tot nu toe vind ik.
    Geniet ervan!!
    Groet van de familie Luijtjes xxx

  • 24 November 2012 - 05:42

    Lydia:

    Beter dat jullie die track nog konden doen!!!
    Ik heb door jullie foto's ook heeeeel erg veel zin om dat te gaan doen!!

    Ennuh, zie ik daar een overheerlijk Gingerbeertje!!!!!

  • 30 November 2012 - 14:15

    Aartman:

    Beste Daans en ook "Jos" natuurlijk.

    Heel hartelijk bedankt voor de kaart, erg leuk en totaal onverwacht natuurlijk!!!

    IK ben weer even aan het bijlezen met jullie avonturen en ik moet zeggen dat Nieuw Zeeland me echt een fantastisch land lijkt. Geweldig wat jullie allemaal doen en beleven.

    Ik ga nu weer snel verder met lezen, nogmaals bedankt en veel plezier!


    gr. Aartman

  • 30 November 2012 - 18:38

    Angela En Fam:

    Gaaf meid om zo jullie belevenissen te mogen volgen!
    Genietse op t zuider eiland
    Liefs
    Angela André Anne Sophie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle en Niels

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 554
Totaal aantal bezoekers 41812

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 19 Mei 2013

Onze wereldreis

Landen bezocht: