Avontuurlijk tocht naar Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Danielle en Niels - WaarBenJij.nu Avontuurlijk tocht naar Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Danielle en Niels - WaarBenJij.nu

Avontuurlijk tocht naar Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Danielle en Niels

07 November 2012 | Nieuw Zeeland, Paihia

We hebben een ontzettend fijn weekend bij Rin en Mathijs gehad! Opgepast op Jason, lekker gewandeld in de Botanic Gardens en gewoon thuis tot rust gekomen en onze spulletjes op orde gemaakt! Voor vertrek nog wat problemen met het inpakken want zoals gewoonlijk hebben we weer teveel bij ons, het is dan ook wat minder mooi weer in Nieuw Zeeland dus wilden we zoveel mogelijk gekochte dekens en truien/lange broeken meenemen. Na wat gesnauw tegen elkaar en wat geprop is het er allemaal ingegaan. Op het vliegveld bleek dat als we de tent zouden overladen in mijn tas dat we met 1,5kg teveel er zonder kosten gewoon door mochten.
We konden meerijden met Mathijs naar het vliegveld want die moest voor zijn werk weg, dit betekende alleen wel dat we al om 4.00uur op het vliegveld waren. We waren al lang blij dat we geen kosten aan de taxi hadden natuurlijk! Tijdens het wachten op het vliegveld heb ik nog een half uurtje gezellig met Raym gekletst om ons beltegoed op te maken en omdat er internet was ging de tijd ook snel voorbij.
Eenmaal in het vliegtuig was het hartstikke druk, wij zaten al op onze plaats en dan ben je altijd benieuwd wie er naast je komt zitten. Anouk schreef al dat ze bang was voor de dikke naar zweet stinkende man…nou Anouk, die had ik naast me. Ik zag hem aankomen en dacht nog…nee dat zou jammer zijn als die naast me komt zitten, hij keek naar de stoelnummers en jawel, hij plofte naast mij neer. Paste maar net in de stoel, zat met zijn knie half bij mij, had zijn tasje over mijn leuning hangen en ademde heel zwaar. Het enige geluk was dat hij NIET naar zweet stonk haha!
Maar goed dit namen we voor lief want met een eigen tv-scherm waar ik met groot gelach Madagaskar 3 op heb zitten kijken was ik blij! De vlucht was verder fijn en als ontbijt kreeg ik (ik krijg indisch ontbijt omdat ze daar geen melkproducten in gebruiken) couscous met een pittige saus, thee, een banaan, jus d’orange en een cakeje. Tja, ik zou het zelf niet kiezen als ontbijt maar het was best ok. Niels kreeg ei met bacon en verheugde zich er enorm op, toen hij het bakje opende zat er alleen ook een kwak spinazie bij hahaha, ik lag natuurlijk dubbel!! Gelukkig kon hij het opzij schuiven en heeft hij genoten van zijn eieren met bacon!
Toen moesten we natuurlijk weer door customs en douane. Richting de bagageband stond de drugshond al klaar, moesten wij rennen want onze tassen lagen erop (en gingen al bijna voor een 2e ronde waar wij natuurlijk niet op wilden wachten) en werden we gevolgd door een bewaker die stiekem met ons meeliep steeds om ons in de gaten te houden. Nou snap ik best dat 2 rennende mensen, de een in helemaal turquoise blauw en de ander in roze broek met groene trui, wel een beetje opvallen. Met onze tassen naar de volgende balie waar de man ons er heel fleurig uit vond zien, ook mijn flightbag is bright en shiny geel, hij vond het helemaal leuk! We kregen wat vragen over de dingen die we ingevuld hadden en konden doorlopen naar de volgende stop. Hier moesten we de tent met de grondzeilen en Niels zijn schoenen uit de tas halen. Schoenen waren ok maar de tent werd even meegenomen naar het lab omdat we die in Australie gebruikt hadden. Tassen door de scanner, die waren helemaal ok, wij konden door de deuren (waar allemaal mensen niet stonden te wachten maar gewoon heerlijk op een soort bioscoopstoeltjes aan het wachten waren). Wij hebben daar ook voor een luikje een kwartier staan wachten toen we eindelijk onze tent terug kregen, helemaal uitgepakt en waarschijnlijk ingespoten met iets. Wij daar op de grond de tent weer ingepakt en we zijn geld gaan pinnen. Daarna met de telefooncel gebeld voor onze pick-up van Jucy en die was er vrij snel.
Toen dachten we dat het avontuur voorbij was maar niets bleek minder waar. Het invullen van de formulieren ging prima, autootje zag er schattig en klein uit en toen moesten we betalen. Dat onze bankpassen af en toe weigeren in winkels enzo zijn we inmiddels gewend maar vandaag weigerde zelfs mijn creditcard. Ook de bankpassen van maestro doen het dus niet hier, alleen in ATM’s dus onze roze wolk werd wat grauwer. De enige optie die we hadden was met al onze bankpassen en het maximale bedrag pinnen bij de ATM en dan contant betalen. Als dit niet zou lukken dan kregen we de auto niet mee en konden morgen terugkomen. De reden dat de creditcard weigerde heeft waarschijnlijk met de schade te maken die Hertz Australie geblokkeerd heeft op de kaart, dit hebben ze niet voor het weekend gedaan toen we de auto inleverden maar op de dag dat we dus ook de auto in Nieuw Zeeland moesten betalen en je kan maar 1 transactie laten doen door een bedrijf. Lekker is dat, we worden steeds positiever over Hertz (NOT)!!
Niels is naar de pinautomaat gegaan en ik heb zitten wachten, ik kan je vertellen dat wachten dan errug lang duurt! Toen ik het blauwe stipje aan zag komen strompelen omdat hij terug gelopen was vanaf de grote weg, was ik blij te zien aan zijn gezicht dat het gelukt was. Maar niet zomaar want toen hij het bedrag van de creditcard had willen pinnen kon dat natuurlijk weer niet omdat ik daarvoor moest tekenen omdat hij op mijn naam staat. Gelukkig heeft hij het met de pincode wel kunnen pinnen en had hij dus $2500 bij zich, en dat in briefjes van 20 whaha! Stond hij daar als miljonair zijn briefjes te tellen. We hebben er hard om kunnen lachen en waren blij dat we de auto mee konden nemen, daarbij kregen we nog een handvol Jucy Keycords en zijn we gauw boodschappen gaan doen. Ook stoeltjes, bekers en een pomp aangeschaft en de camping opgezocht. Niels had hem op internet gevonden en was vrij goedkoop. Nu weten we ook waarom want het is een soort sociale opvang in allemaal stacaravans die nog net niet uit elkaar vallen. Het lijkt wel of we in Rotterdam Zuid zitten. Maar wat maakt ons het uit, het is betaalbaar, heeft warme douches en om 7uur ’s avonds hadden we geen zin meer om verder te zoeken. Tent opgezet en in de auto om wat te gaan eten!! Pizza van de pizzahut gegeten in de auto want het begon gelukkig weer te regenen!! Daarna dus snel de tent in om de folders van de omgeving te bekijken!
Lekker uitgeslapen en na een hangochtend zijn we op pad gegaan. Henderson is een buitenwijk van Auckland en dus een beetje te vergelijken met Rotterdam Zuid. Hangjongeren op straat, gekleurde mensen en vooral veel met tattoo’s versierde gangsters. We hebben de pomp omgeruild want het snoer was niet lang genoeg om vanuit de auto het luchtbed op te blazen, we hebben nog wat boodschappen gedaan, hebben de Lonely Planet aangeschaft en zijn toen terug gegaan naar de camping. Het was inmiddels al laat in de middag en we hebben een beetje gekeken wat onze plannen zijn voor Nieuw Zeeland. Toen we de letters zagen dansen voor onze ogen na een paar uur lezen zijn we op onze mooie gaspit gaan koken.
Inmiddels zijn we naar het noorden gereden. We zitten in de Bay of Islands, Paihia. De weg hierheen was heuvelachtig en groen, heel anders als Australie maar dat is logisch aangezien hier veel regen valt! We gaan morgen naar Russel waar de eerste mensen aan land zijn gekomen en waar de meeste historie van Nieuw Zeeland te vinden is. Dan rijden we door naar het Waipoua Kauri Forest om de enige overgebleven Maori bomen te zien.
Het zijn maar weinig foto’s omdat we ook nog niet echt spectaculaire dingen hebben gezien/gedaan!
Tot snel!!

  • 07 November 2012 - 08:11

    Simone:

    Wat was dat weer heerlijk weglezen.. Heerlijk na een gebroken nacht (Joe was ziek). Nu in mn klasje je verslag gelezen!! Zo te horen zijn jullie nog steeds heerlijk aan het genieten.
    Blijf dat doen hoor!!
    Ik heb je trouwens het adres (je weet wel van wie ;)) naar je geappt.
    Heel veel plezier nog!!
    Liefs en een dikke kus
    Simone en Joey

  • 07 November 2012 - 08:16

    Manus, Sab En Bounty :

    Hoi hoi,

    Wat een lekker verhaal weer om te lezen. Vanmiddag ga ik lekker op m'n gemakje de foto's op m'n laptop bekijken.

    Hele dikke knuffel!! X x

  • 07 November 2012 - 08:17

    Madeleine:

    Halo lieve schatten.

    Wat een genot toch weer om te lezen dat het zo goed met jullie gaat.
    En de foto's zijn weer fantastisch zeg.
    Wel jammer van de dikke meneer in het vliegtuig maar goed gelukkig stonk hij niet.
    Ik hoop wel voor jullie dat jullie betere campings gaan vinden zeg jullie zijn toch wel veilig daar?
    Geef gewoon opdracht aan nederland om te zoeken voor jullie.
    Nou lieverds heel veel plezier en tot de volgende keer.

    xxx Madeleine

  • 07 November 2012 - 08:18

    Titta:

    Zo, dan nu vanuit Nieuw Zeeland.
    Met recht een nieuw avontuur wat al begon in het vliegtuig :-)
    Jullie hebben daar wel een schok-effect teweeg gebracht met jullie gekleurde kleding blijkt maar weer.
    En auto's huren in het buitenland is ook niet echt jullie ding, maar zo zie je, alle komt op zijn pootjes terecht.
    De Flodder-camping ziet er niet zo mooi uit, maar wie weet wordt het er wel erg gezellig.
    Ook al zijn het niet zo veel foto's, ze zijn ook deze keer weer erg leuk/mooi.
    We zijn erg benieuwd wat jullie daar allemaal te zien krijgen ( en wij natuurlijk ook).
    Het skypen heeft ons heel veel goeds gedaan, en als klap op de vuurpijl...........kwam de postbode ook nog een een kaart van jullie brengen.
    Hij staat idd op de schoorsteen.
    Het enige is dat ik, Titta, nu tegen de kaart(jullie dus) sta te vertellen hoe lang het nog duurt voordat jullie terug zijn.
    Zal het komen dat we jullie missen ???? :-)

    Nog heel veel plezier en we kijken weer uit naar het volgende verslag.

    Heel veel liefs van ons allemaal en een hele dikke kus XXxXxXxXxX

  • 07 November 2012 - 08:49

    Huib & Debby:

    Hey lieffies,

    Wat een gezelligheid weer. Ik lees trouw mee, reageer niet altijd, maar dacht nu toch weer eens even een krabbeltje achterlaten om te laten weten dat we aan jullie denken!
    Jammer dat jullie het Australische avontuur alweer achter je hebben moeten laten. Wat gaat de tijd snel zeg. Ik bedacht me gisteren, toen ik naar m'n fleurige roze eigengemaakte Dani armbandje keek ook al dat ik 'm ruim 2 maanden om heb. En ja Dani gevoelsmatig brengt ie inmiddels echt geluk ♥!
    Maar jeetje, jullie dus ook alweer 2 weken weg en nu heerlijk in Nieuw-Zeeland.
    Jullie zien er nog steeds heerlijk gezond uit en genieten zo te zien op en top. Blijf dat doen lieve schatten.

    We denken aan jullie,
    veel liefs, Huib, Deb en de hondenmeiden

  • 07 November 2012 - 09:34

    Jacqueline:

    Hoi hoi,

    Ook ik heb even gewacht totdat ik op school was om de foto's te bekijken (de i-Phone heeft daar nogal wat moeite mee).
    Dit keer een foto van een wakkere Jason, wat een heerlijk mannetje!!
    Jammer dat miljonair Niels de briefjes weer af moest geven maar het zal vast een heerlijk moment zijn geweest :-).
    Het lezen van jullie verhaal is altijd een heerlijk ontspannen moment, waar ik dat dan ook op dat moment doe. Fijn dat jullie zo genieten. Vanmorgen had ik het erover met Henri en hij zei dat hij het nog altijd jammer vindt dat hij zo'n reis nooit gemaakt heeft. Zoals ik jullie ook al zei: als je het nu niet doet, doe je het waarschijnlijk nooit meer. En dat beaamde hij.
    Wij genieten nu door/met jullie verhalen en foto's en zijn we er toch een beetje bij.
    Je kaas-kaart is aangekomen en ik zorg dat hij vrijdag afgeleverd wordt. De reactie app ik je dan wel.
    Jullie zien er heerlijk gezond uit, geniet weer lekker en op naar het volgende verhaal!!

    Veel liefs en knuffels,
    Lafjoe xmama/Jacq.x

  • 07 November 2012 - 09:45

    Jorina:

    Jeetje wat een verhaal weer. Hartstikke leuk! Ik ben benieuwd naar nog meer foto's van Nieuw Zeeland.
    Bij jullie veel regen? Nou hier is het niet veel beter, echt herfstweertje. Hoort erbij zullen we maar zeggen....
    Heel veel plezier!!
    Groet van Jorina xx

  • 07 November 2012 - 09:47

    Jorina:

    Oooooooo wat een lief babytje!!

  • 07 November 2012 - 10:03

    Quimby:

    Wat een heerlijk verhaal weer. Geniet er lekker van en ik kijk alwee uit naar het volgende verhaal.
    Leuke foto's ook, wat een heerlijk mannetje zeg..!! haha lekker wijs al..!!

    Liefs en dikke kus Quim xxxx

  • 07 November 2012 - 16:55

    Pap Mam:

    Hoi hoi Niels Daniëlle,

    Fijn te lezen dat jullie goed zijn aangekomen in Nieuw Zeeland, ondanks de drugs hond en alle bij komende dingen.
    En eigenlijk weet je wel dat het zo gaat want je bent een buitenlander en weet je veel wat die in hun land willen.
    Wat een gedoe met jullie passen, eigenlijk te gek voor woorden.
    Maar hopen dat dat niet al te vaak gaat gebeuren want dat is wel heel vervelend.
    Maar goed het is weer goed gekomen gelukkig.
    Nu maar het avontuur Nieuw Zeeland.
    We zijn heel benieuwd hoe het jullie zal bevallen ,en hoe mooi het er zal zijn ,wat je allemaal tegen komen ,hoop geen al te grote spinnen.
    We hebben al een klein voorschotje gehad , prachtige foto's en wat een uitzicht dat belooft wat de komende weken.
    Natuurlijk zijn we heel benieuwd naar jullie belevenissen dus kijken we weer uit naar jullie bericht.
    Je zetten alles op de foto zodat wij ook mee kunnen genieten.
    Zorg goed voor elkaar en genieten van alles.
    Dikke kus van ons xxx pap mam







  • 07 November 2012 - 20:29

    Oma Fladder:

    zoals altijd wweer genoten van jullie verslag we kijken er echt naar uit en is dan ook een verrassing als je er deze keer snel op bent meestal moeten we er toch wel een paar dagen of een weekje op wachten.wat eenschattig kindje van je vriendin en leuk dat je hem toch nog even hebt kunnen zien voordat je naar nieuw zeeland ging .we wensen jullie weer een fijne reis verder en heel veel plezier.groetjes en tot de volgende keer

  • 08 November 2012 - 05:06

    Renée:

    Dag kleurrijk koppel! Haha ik zie jullie al helemaal over dat vliegveld rennen, errug verdacht ;-) Balen zeg, dat gezeur met dat bedrijf steeds! Maar gelukkig komt het steeds toch goed. Ben wel errug benieuwd naar de ongure types op jullie camping hoor! Dani, doe eens een Hetty en vraag of ze leuk poseren voor de camera! Volgens mij heb ik vorige keer iets geschreven over een ander continent, maar als dat zo is, bedoelde ik ander land ;-) Mijn topografische kennis is niet meer zo best blijkbaar.. Dat verandert overigens niets aan mijn nieuwsgierigheid naar jullie nieuwe avonturen. Ik hoop dat het zonnetje gaat schijnen voor jullie! Dikke kus

  • 09 November 2012 - 09:59

    Rasje :



    OO nee jeetje wat een elende met een pinpas..
    Hihih heerlijk om alles te lezen en foto's te kijken..

    En humm wat is er mis met Rotterdam zuid en gekleurde mensen!? ;) hahah

    Hier ook alles goed heb me van de week gestord op het schilderen van mijn woonkamer wat een rust nu in huize ras.. eindelijk. Ben nu bezig om een Momobord te maaken voor aan de muur..
    En ja wel ik heb komende Dinsdag 13 nov om 11 een Solicitatie gesprek bij jou in de buurd daan.
    Bij zorg instelling Laurens... Dus als het mee zit kan ik in Dec beginnen met mee lopen en zou ik in feb beginnen met de opleiding verzorgende IG.

    Dikke kus van uit Rotterdam-zuid en een lief klein donker vriendinnetje hahahahaha XXXXX

  • 09 November 2012 - 19:50

    Fien En Jori:

    Hoi lieve Daan en Niels,

    Als trouwe lezers van jullie verhalen, maar minder trouwe 'reageerders' schamen wij ons een beetje ;). Wat ziet het er fantastisch uit zeg daar en wat klinkt het goed allemaal! Hoewel wij redelijk fan zijn van het Brabantse land, moeten we toch toegeven dat het er bij jullie echt jaloersmakend uitziet.

    Geniet vooral!

    Liefs

  • 10 November 2012 - 18:12

    Hetty:

    Hallo lieve Daantje en "Joske",
    Ook ik reageer niet altijd misschien, maar ik volg jullie avonturen wel! Dat het een beetje verdacht over kwam toen jullie aan het rennen waren naar de bagageband, kan ik mij voorstellen. Jonge Nederlanders zijn bij voorbaat al verdacht in sommige landen, vrees ik....
    Een moe Flodder sfeertje kan gezellig zijn, maar liever niet als je doodmoe aankomt op een camping. Kan ik me iets bij voorstellen.
    Hopelijk kunnen de dikke truien en lange broeken toch nog grotendeels in jullie tassen blijven zitten en knapt het weer op daar. Met een zonnetje erbij wordt de wereld toch wat vrolijker. Maar "Jos" heeft zijn zonnetje natuurlijk al dagelijks aan zijn zijde. Dan maakt het niks uit of de lucht wat grauwer is. Die stralende lach van Dani maakt alles goed.
    Dus: keep smiling! Dan zijn wij ook blij :-) !
    Liefs, Hetty

  • 12 November 2012 - 19:43

    Kees Vd Hooven:

    Dani en niels. jullie zitten op een mooi stekkie. Wisten jullie dat er morgen 13 november een totale zonsverduistering aankomt? Hij schuift over queensland naar nieuw zeeland. Dus met een beetje geluk zien jullie hem ook. De laatste was 1300jaar geleden. dus jullie hebben geluk.
    Groetjes vanuit een nat een koud NL.

  • 13 November 2012 - 16:15

    Rasje:

    Ha vriendjes,

    Ik heb heel goed en leuk nieuws...
    Ik heb de baan en opleiding! joehoeeeeee.
    En ik mag per dec als gaan mee lopen en in februari start ik met me opleiding...

    Dikke kus

    Ras

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle en Niels

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 41811

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 19 Mei 2013

Onze wereldreis

Landen bezocht: